Publicznej Szkoły Podstawowej
im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko
Celem Konkursu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego mieszkańców Mazowsza
oraz promocja ich wizji przyszłości Europy i roli regionu w tym kontekście, a także zainspirowanie mieszkańców regionu do refleksji nad wartościami, które dzielimy z innymi narodami Europy.
Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do przygotowania materiału w jednej z trzech form:
Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:
Warunki udziału w konkursie:
Dodatkowe informacje przy przesyłaniu zdjęcia projektu artystycznego (obrazu, rysunku): uczestnicy konkursu są zobowiązani do dostarczenia szczegółowych informacji o projekcie artystycznym (wysokość x szerokość w centymetrach) oraz technice użytej do jego stworzenia.
KALENDARIUM
04.05.2024 r. godz. 23:59 – ostateczny termin nadsyłania prac konkursowych
Sposób dostarczenia prac:
Zwycięzcy konkursu (miejsce I, II, III) otrzymają możliwość uczestnictwa wraz z osobą towarzyszącą w organizowanym przez Posła do PE Adama Bielana wyjeździe do Brukseli z wizytą w Parlamencie Europejskim w dniu 13 czerwca 2024 r.
PRACE WYSYŁANE SĄ INDYWIDUALNIE, BEZ POŚREDNICTWA SZKOŁY. REGULAMIN ZAWIERA ZAŁĄCZNIK, KÓRY TRZEBA WYPEŁNIĆ I PRZESŁAĆ WRAZ Z WYKONANĄ PRACĄ.
Pobierz Regulamin konkursu „Mazowsze w Europie: nasze wartości, nasze spojrzenie”
Konkurs fotograficzny „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami”
Zapraszam Uczniów do udziału w konkursie fotograficznym pod tytułem „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami". Inicjatywa ta ma na celu promowanie piękna oraz bogactwa kulturowego i przyrodniczego regionu mazowieckiego.
Laureaci konkursu, wraz z opiekunami, zostaną nagrodzeni wyjazdem do siedziby Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Jest to wyjątkowa okazja do zapoznania się z funkcjonowaniem jednej z kluczowych instytucji Unii Europejskiej oraz do przeżycia niezapomnianej przygody edukacyjnej.
Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:
Zdjęcia zapisane w formie cyfrowej oraz skan wypełnionego zgłoszenia proszę przesłać do dn. 3.04.2024 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Proszę o zapoznanie się z regulaminem konkursu.
Monika RodakowskDla Wszystkich Kobiet z Naszej Szkoły!
Życzenia z głębi serca płynące, czekające spełnienia,
niechaj kłopoty znikną, sukcesów przybędzie,
niechaj zdrowie dopisze, a szczęście się przędzie.
Wszystko, co piękne i wymarzone,
niech w życiu będzie spełnione.
Samorząd Uczniowski Publicznej Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko
Serdeczne zapraszamy na interaktywne szkolenie z Panem Łukaszem Gierkiem, które ma na celu zwiększenie świadomości o zagrożeniach obecnych w Internecie oraz o sposobach ochrony swoich dzieci przed nimi. Szkolenie odbędzie się 5 marca 2024r. o godz. 18.00 w małej sali gimnastycznej.
Celem szkolenia jest wyposażenie rodziców w wiedzę i narzędzia niezbędne do skutecznej ochrony swoich dzieci w świecie cyfrowym, jak również zainspirowanie do aktywnego uczestnictwa w ich życiu online. Szkolenie to jest doskonałą okazją do zdobycia praktycznych umiejętności, które pomogą rodzicom wychować bezpiecznie swoje dzieci w erze cyfrowej.
Szkolenie rozpocznie się od krótkiego wprowadzenia w historię powstania Internetu, aby lepiej zrozumieć jego obecną strukturę i funkcjonowanie. Następnie przejdziemy do analizy konkretnych zagrożeń takich jak fake newsy, cyberprzemoc (hejt) oraz ryzyka związane z udostępnianiem osobistych danych i wizerunku w sieci. Zajmiemy się również ważną kwestią cyfrowego śladu - podkreślimy, że informacje i materiały opublikowane online mogą pozostać w sieci na stałe i jakie to ma konsekwencje dla naszych dzieci.
Serdecznie zapraszam do udziału w szkoleniu, bezpieczeństwo naszych dzieci również to w sieci to bardzo ważny aspekt naszego życia.
Łukasz Gierek, Uniwersytet Radomski, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Nauczyciel, wykładowca akademicki, trener edukacyjny. Wyróżniony i zaliczony do grona 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2019, 2021 oraz 2022 r. przez kapitułę ekspertów oraz praktyków skupionych wokół Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce. Jego bogate doświadczenie obejmuje uczestnictwo oraz prowadzenie szkoleń na międzynarodowych konferencjach edukacyjnych w Toronto, Singapurze, Atenach, Helsinkach, Wiedniu czy Sarajewie. Współpracował z renomowanymi firmami i instytucjami takimi jak Acer Polska, Amazon, Dell Polska, FRSE, Microsoft Polska, Multikino, Wacom Polska oraz Ambasada USA w Polsce, dostarczając cenne wskazówki i szkolenia z zakresu edukacji cyfrowej. Ma również doświadczenie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, przeprowadzając szkolenia dla Wydziałów Prewencji Mazowieckiego Garnizonu Policji, Miejskiej Komendy Policji w Radomiu, kuratorów sądowych oraz rodzin z pieczy zastępczej. Jego wkład w rozwój bezpieczeństwa cyfrowego został doceniony przez Microsoft Polska, dla którego współtworzył kurs z zakresu cyberbezpieczeństwa, a także przez Ambasadę USA, z którą zorganizował cykl szkoleń dla polskich nauczycieli. W swojej pracy akademickiej specjalizuje się w informatyce śledczej, cyberbezpieczeństwie oraz socjotechnikach, szczególnie w kontekście wykorzystania sztucznej inteligencji. Jest członkiem zespołu ds. wdrożenia sztucznej inteligencji w polskich szkołach przy MEiN. Jest również ambasadorem marki Banach 3D, polskiego producenta drukarek 3D, gdzie swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją dzieli się przygotowując materiały multimedialne na platformie Youtube czy prowadząc szkolenia Rad Pedagogicznych z zakresu wdrożenia druku 3D w szkole
Z poważaniem Agnieszka Babańca
W związku z wpisem, który pojawił się na Spotted Garbatka, chciałabym wyjaśnić opisaną sytuację.
W czwartek jeden z uczniów przyszedł na zabawę przebrany w dużych rozmiarów kostium dinozaura. Z przebrania zwisały nogi i ogon, o które mógł się potknąć inny uczestnik dyskoteki, narażając tym zdrowie swoje i innych. Poprosiłam o pozostawienie kostiumu w szatni, ale nie wyprosiłam ucznia z zabawy.
Moja prośba związana była z mającym miejsce tego samego dnia rano wypadkiem, podczas którego uczennica potknęła się o rozwiązane sznurowadła, upadła i uszkodziła sobie dwa zęby.
Moim celem nie było sprawienie dziecku przykrości, tylko troska o bezpieczeństwo jego i innych uczestników zabawy.
Przepraszam za zaistniałą sytuację.
Ewelina Piecyk-Kowalska
Zmieniająca się wokół rzeczywistość szkolna skłoniła nas do refleksji nad powszechnością stosowania oceny bieżącej w formie oceny cyfrowej, która powoduje, że uwaga uczniów, rodziców i nauczycieli skupia się na ocenie, wyniku i egzaminie. Nie sprzyja to braniu odpowiedzialności uczniów za swoje uczenie się, a po powrocie do domu wiele godzin odrabiają prace domowe. Dzieci nie mają czasu na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań, skupiając się na zapamiętywaniu treści określonych przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów.
W szkole uczeń funkcjonuje od sprawdzianu do sprawdzianu. Dlatego też dyrektor szkoły wraz z Radą Pedagogiczną PSP im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko podjęli decyzję o wprowadzeniu od września 2023 r. zmian w zakresie oceniania. W klasach 1-3 zrezygnowaliśmy z ocen sumujących (1-6) na rzecz informacji zwrotnej (ocena opisowa), natomiast przy ocenianiu bieżącym w klasach 4-8 nauczyciele stosują zarówno oceny wystawiane cyfrą jak również opisowe (informacja zwrotna), podczas oceniania bieżącego nie stawiamy ocen niedostatecznych, uczeń otrzymuje informację „spróbuj jeszcze raz” i może zliczyć dane wymagania. Ponadto zrezygnowaliśmy z oceniania prac domowych i zmniejszyliśmy ich liczbę, co nie zwalnia ucznia z przygotowywania się do lekcji.
Zmieniliśmy także formułę śródokresowych spotkań z rodzicami tzw. „wywiadówek” na rzecz spotkań trójstronnych RUN (Rodzic, Uczeń, Nauczyciel). Odejście od tradycyjnego modelu oceniania wymaga odpowiedniego przygotowania i zmiany myślenia. Nauczyciele naszej szkoły uczestniczyli w szkoleniach z dr Zylińską (z „Budzącej się Szkoły”) oraz warsztatach z Jarosławem Durszewiczem (Prezesem Fundacji „Szkoła bez ocen”, ekspertem prawa oświatowego).
W szkole bez ocen każdy uczeń ma szansę na pełny rozwój swojego potencjału – uzyskuje wsparcie i cenne wskazówki do rozwoju. Kluczowe w tym procesie jest zapewnienie uczniom jasnych, konkretnych informacji zwrotnych, aby zapewnić im odpowiednie wsparcie w procesie uczenia się. Wierzymy, że szkoła powinna być miejscem, gdzie każdy uczeń ma możliwość samodzielnego dochodzenia do wiedzy, bez presji ocen cyfrowych. Chcemy, aby nauczanie było bardziej angażujące i dostosowane do potrzeb każdego ucznia. Aby nauka była nie tylko skuteczna, ale również interesująca i wymagała aktywnego udziału uczniów w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy.
Od kilku miesięcy wprowadzamy w naszej szkole zmiany, ale mamy świadomość, że jest to proces i musimy się tego nauczyć zarówno nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice. Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany w naszej szkole są odpowiedzią na potrzeby współczesnego ucznia.
Dyrektor szkoły
Agnieszka Babańca
Monika Bernacik
Zapraszam do włączenia się do akcji „Zabierz książkę na ferie!”. Biblioteka szkolna proponuje następujące pozycje:
Dla uczniów klas 1-3:
Dla uczniów klas 4-8:
Powyższe książki rekomendowane są przez Fundację „Cała Polska czyta dzieciom”
Monika Rodakowska
Szanowni Państwo!
Po raz kolejny społeczność szkolna, nauczyciele , pracownicy włączamy się do organizacji Szlachetnej Paczki dla Pani z naszej miejscowości! Bardzo prosimy o wsparcie i pomoc w organizacji paczki do dnia 11 grudnia!
Pani Bożena 61 lat
Historia Rodziny
Pani Bożena w wieku 19 lat uległa wypadkowi motocyklowemu, czego skutkiem jest uraz kręgosłupa. Od ponad 40 lat porusza się na wózku inwalidzkim. Mieszka bardzo skromnie w małym domu bez łazienki. Córka pani Bożeny ma dwójkę małych dzieci, co uniemożliwia jej zajęcie się mamą na stałe. Pomimo niepełnosprawności, pani Bożena jest osobą bardzo silną i samodzielną. Tryska energią i stara się nie myśleć o wypadku sprzed lat. Pani Bożena cieszy się z małych rzeczy. Ponieważ jest osobą samotną, docenia każdy mały gest, spotkanie, zrozumienie. Nie ma marzeń, pragnie jedynie spokojnie i godnie spędzić starość.
Trzy kluczowe potrzeby Rodziny
1. Pieluchomajtki SENI 2 i chusteczki pielęgnacyjne, nawilżane SENI
Pani Bożena nie ma łazienki, więc korzysta z pampersów oraz chusteczek pielęgnacyjnych.
2. Żywność
3. Środki czystości
4.Żywność trwała
5. Środki czystości
6.Specjalne wymagania:
Pieluchomajtki SENI 2 i chusteczki pielęgnacyjne, nawilżanych SENI.
Pampersy dla dorosłych
Mydło / żel myjący
Szampon
Płyn do płukania tkanin
Proszek do prania
Płyn do mycia naczyń
7.Odzież
Bożena: Sweter (Zimowe)
Rozmiar: M, Uwagi: Pani Bożena prosi o luźny, cieplejszy sweter na zimę.
Obuwie
Bożena: Kapcie (domowe)
Rozmiar: 36,
Bożena: Kozaki/buty zimowe
Rozmiar: 36, Uwagi: Ze względu na niepełnosprawność i opuchliznę, pani Bożena prosi o obuwie zimowe, które łatwo będzie założyć tj. na rzepy.
Pani Bożena prosi o pościel o wymiarach 160x200cm, koc o wymiarach 220x180cm i duży ręcznik kąpielowy np. 100x150cm.
Koc
Pościel (poszwy, prześcieradło)
Ręczniki
Brakujące sprzęty gospodarstwa domowego
Mały garnek na kuchenkę gazową
Szczególne upominki
Książki
Pamiętajmy: DOBRO WRACA!
Monika Bernacik
Anna Szczypińska