• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p

Pedagog szkolny

Pedagog szkolny - mgr Renata Strzałkowska - Jędrasek

Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2020/2021:

Poniedziałek -  8.00-13.30
Wtorek - 8.00-11.30
Środa - 9.30-14.25
Czwartek -  9.30 - 15.15
Piątek - 8.00-10.30

Pedagog szkolny pełni dyżur podczas dni otwartych
w godzinach 16:30 - 17:30

oraz udziela konsultacji w Punkcie Konsultacyjnym "Rodzicu nie jesteś sam - gdzie szukać pomocy?" w godzinach 16.00 - 16.30 podczas Dni Otwartych


Kontakt z pedagogiem szkolnym
pod nr tel. 48 6210173 lub 48 6210016

Zapraszam do współpracy Was, Drodzy Rodzice - wspólnie będziemy szukać rozwiązań trudnych sytuacji wychowawczych i wspierać aktywnie życie dzieci. W każdej ważnej sprawie, chętnie spotkam się w dogodnym dla Państwa terminie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

Drodzy Rodzice!  Drodzy Uczniowie!
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragnę zapewnić o swojej gotowości do wsparcia. Jeśli ktoś z państwa  ma taką potrzebę, to zachęcam do kontaktu. Zapraszam zarówno rodziców jak i uczniów. Pomoc może odbywać się poprzez kontakt telefoniczny

734701897
Librus, adres mailowy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
oraz spotkania na terenie szkoły
we wtorki- 8.30-12.00, środy -11.00-13.30, czwartki  9.00 do 12.00 
lub po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Pedagog  szkolny
Renata  Strzałkowska-Jędrasek

CHEKLISTA TWOIM SPRZYMIERZEŃCEM

Drodzy Uczniowie,
W związku z nową formą nauki, która wymaga od Was większej samodyscypliny, podsyłamy kilka metod, które mogą pomóc w organizacji nauki i pracy w domu oraz zarządzania Waszym czasem.
Niestety obowiązków nie ubywa, wręcz przeciwnie - z każdym dniem jest ich coraz więcej. Żyjemy, pracujemy w ciągłym pośpiechu, który generuje olbrzymi stres.
Co zatem zrobić, żeby nie mieć poczucia, że znowu zabraknie Wam czasu na realizację zadań?
Jak poczuć się szefem własnego czasu i umiejętnie zarządzać swoimi sprawami oraz sobą w czasie?
Rozwiązanie jest proste.
Musisz nauczyć się jak skutecznie i efektywnie planować swój czas, obowiązki i zadania.
Bardzo ważna i pomocna w umiejętnym planowaniu i efektywnym realizowaniu swoich obowiązków jest lista zadań. (LISTA NA KAŻDY DZIEŃ LUB LISTA TYGODNIOWA)
CHEKLISTA
1. Pobudka o 7.00
2. Śniadanie
3. Lekcje online (podczas przerw, gimnastyka, drobna przekąska) - wymień przedmioty z których będziesz miał lekcje
4. Odebranie wiadomości od nauczycieli
5. Odpoczynek, spacer, obiad, rozmowy z bliskimi
6. Odrabianie prac domowych (wypisz jakie)
7. Czas wolny

Każdą wykonaną czynność skreślasz. Dzięki temu widzisz jak ubywa Ci zdań, które musisz wykonać. Lista może być kolorowa, możesz zrobić śmieszne rysunki i komentarze przy poszczególnych punktach. Możesz sporządzić listę z samych rzeczy które musisz wykonać np. do szkoły (prace domowe) - tak jak wcześniej skreślaj je po wykonaniu lub odesłaniu. Zobaczysz jak szybko zrealizujesz swoją listę.

Zrealizuj te działania

Nic nie da bowiem samo przygotowanie najlepszych na świecie list kontrolnych bez ich… stosowania. Może po prostu trzeba ją mieć w miejscu pracy. Powinna leżeć na biurku, tak abyś mógł po nią szybko sięgnąć.

W załączniku masz gotową listę, którą wypełnij swoimi zadaniami.
Jeżeli pomogło Ci to w planowaniu swojej pracy napisz.
POWODZENIA

Pobierz CHEKLISTĘ

Wirtualny gabinet pedagoga - spotkania z uczniami i rodzicami

Sytuacja wymusza zmiany organizacyjne moich spotkań z Wami  i Waszymi rodzicami W szkole drzwi gabinetu zawsze były dla uczniów i rodziców otwarte . Teraz również zapraszam do kontaktu ze mną – uczniów, którzy przychodzili na każdej przerwie,  lub umawiali się na konkretne godziny oraz wszystkich chcących porozmawiać. Dla każdego znajdę czas, każdego wysłucham. Możecie dzielić się swoimi radościami i smutkami.

Czekam również  na  kontakt z Państwem. Potrzebujecie  wsparcia i rozmowy z życzliwą osobą? Chętnie pomogę. Razem możemy rozwiązać każdy problem wychowawczy.

Zadzwoń pod numer 734701897 w godzinach 11-13 , 16-18 lub o każdej porze w trudnych sytuacjach,  możesz również napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pedagog szkolny
Renata Strzałkowska-Jędrasek

Drodzy Uczniowie!

Niestety, z powodu epidemii koronawirusa musicie zmierzyć się z samodzielną nauką w domu, która może okazać się niełatwa. Wymaga to od Was sporej dyscypliny. Bez presji  sprawdzianu czy odpytania łatwo zrezygnować z systematycznej i solidnej nauki. Pamiętajcie, że pomimo ograniczeń nadal realizujecie obowiązek szkolny – tylko w innej formie. Uczycie się, wykorzystując do tego materiały udostępnione przez nauczycieli w „wirtualnym świecie”.
Zanim rozpoczniecie naukę, zorganizujcie czas, przestrzeń i narzędzia, które pozwolą na skuteczną pracę. Dopiero po przejściu tych etapów rozpocznijcie naukę.

Jak się uczyć?
Właściwa pora

  • Utrzymaj „szkolny” tryb dnia, czyli wstawania o tej samej porze i nauki w godzinach odbywania zajęć w szkole.
  • Co 30-45 minut rób przerwy w nauce (lepiej kilka krótkich niż jedną dłuższą) – napij się czegoś, posłuchaj muzyki.
  • Skoncentruj się na tym, czego masz się nauczyć. Powiedz sobie wyraźnie: „Teraz będę się uczyć” i wytrwaj w tym postanowieniu.
  • Wyznacz sobie nagrodę za punktualne rozpoczęcie i zakończenie pracy.
  • Staraj się być zainteresowanym tym, czego się uczysz. Lepiej pamiętamy to, co nas ciekawi.
  • Nie odkładaj nic na później.

Skojarzenia

  • Ucząc się, staraj się kojarzyć nową wiedzę z wiadomościami już przyswojonymi.
  • Szukaj śmiesznych skojarzeń. Ułatwia to zapamiętywanie.
  • Podczas nauki próbuj tworzyć wierszyki i rymowanki o treści nawiązującej do przyswajanego materiału. Są pomocne w zapamiętywaniu wielu szkolnych wiadomości.

Porządek

  • Dbaj o właściwą organizację swojego miejsca pracy. W bałaganie zbyt wiele czasu traci się na szukanie potrzebnych rzeczy.

Wszystkimi zmysłami

  • Wykorzystuj wszystkie możliwe „kanały” zmysłowe (wzrok, słuch, dotyk ).
  • Ucząc się, używaj słuchu, wzroku i ręki – uważnie czytaj, głośno powtarzaj, pisz albo rysuj.
  • Ucząc się, wybieraj ważne informacje, rób notatki, podkreślaj najważniejsze fragmenty na kolorowo.

Zawsze planowo

  • Zapisuj w kalendarzu wszystkie terminy zadań.
  • Bardzo ważne jest planowanie nauki. Zanim zaczniesz, odpowiedz sobie na pytania: Co mam zadane? Co jeszcze mam przygotować?

Powtórki

  • Powtarzaj materiał. Nie ma lepszego sposobu na utrwalenie wiedzy.
  • Ucz się ze zrozumieniem. Najlepiej powtarzaj przeczytany materiał własnymi słowami, unikaj wkuwania na pamięć.
  • Najłatwiej zapamiętujemy początek i koniec jakiegoś materiału, najtrudniej środek.

Nie od razu Kraków zbudowano

  • Nie przejmuj się, jeśli nie wszystko zrozumiesz od razu! Opanowanie każdej umiejętności wymaga czasu i wysiłku.

Bez pracy nie ma kołaczy

  • Swoje trzeba wysiedzieć – nad książkami, podręcznikami, ćwiczeniami. Sukces w nauce wymaga pracy – czytania, słuchania, pisania i mówienia. Dobra wiadomość jest taka, że im więcej umiesz, tym więcej przyjemności, satysfakcji i motywacji czerpiesz z wchodzenia na kolejne poziomy umiejętności. To jak otwieranie następnych drzwi, za którymi  kryją się kolejne skarby.

Systematyczna praca to podstawa.

  • Systematyczność sprawdza się w każdej dziedzinie życia, a w nauce, tak samo jak w sporcie, jest niezawodną receptą na sukces.

Nauczyciel Twoim przewodnikiem.

  • Nauczyciel wie, którymi drogami Cię poprowadzić, na co położyć nacisk, potrafi obiektywnie ocenić Twoje mocne i słabe strony, daje Ci natychmiastową informację zwrotną o Twoich postępach. Ale nawet jeżeli zajmie się Tobą najlepszy nauczyciel to i tak nie nauczy się za Ciebie. Z każdym problemem i wątpliwościami możesz kontaktować się z nauczycielami poprzez e-dzinnik i e-maile.

Czerp z wielu źródeł.

  • W dobie ogólnodostępnego Internetu nie jesteśmy skazani na naukę wyłącznie z podręcznika i zeszytu. Warto wypróbować również inne dostępne źródła, których jest nieskończenie wiele.

Uwierz w siebie.

  • Na koniec zasada tak samo ważna jak wszystkie powyżej. Uwierz, że się nauczysz. Uwierz w siebie.

Czas wolny.

  • Zachowaj równowagę między pracą i zabawą.
  • Poświęć czas wolny na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań. Spędzaj czas ze swoimi rodzicami i rodzeństwem. Odkryj uroki gier planszowych, zrób to na co nigdy nie miałeś czasu. Skorzystaj z propozycji umieszczanych na stronie szkoły.
  • Dbaj o sen – śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

Jeżeli będziesz  potrzebował  pomocy, informacji, wsparcia w związku ze zdalnym nauczaniem  lub sprawami wychowawczymi, możesz skontaktować się z każdym nauczycielem przez e-dziennik.
Pedagog Renata Strzałkowska-Jędrasek udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika.
Psycholog Marcin Łagoda udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika.

Informacja dla rodziców

Szanowni Państwo. ze względu na organizację zajęć zdalnych, zgodnie z zaleceniem MEN, pragniemy podzielić się sugestiami dotyczącymi nauki uczniów w domu. Jeżeli będziecie Państwo potrzebowali naszej pomocy, informacji, wsparcia w związku ze zdalnym nauczaniem zapraszamy do kontaktu:

Sekretariat  odbiera  telefony  9.00 – 13.00  Tel.(48 6210016  lub  6210173)
lub sprawami wychowawczymi, prosimy o kontakt przez e-dziennik. Udzielimy ich w miarę naszych możliwości.

Pedagog Renata Strzałkowska-Jędrasek udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika. Istnieje również możliwość  kontaktu telefonicznego po wcześniejszym kontakcie elektronicznym lub przez sekretariat.
Psycholog Marcin Łagoda udziela pomocy drogą elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. oraz za pośrednictwem e-dziennika.

Jak zorganizować uczniom warunki do nauki w domu:

  1. Wspierać dzieci w utrzymaniu „szkolnego” trybu dnia, czyli wstawania o tej samej porze i nauki w godzinach odbywania zajęć w szkole (wykonywania zalecanych zadań lub odbywania zajęć z nauczycielami online). Najodpowiedniejszą porą do nauki zdalnej są godziny dopołudniowe, przy czym najlepiej, aby dziecko rozpoczynało naukę o stałej porze, około godziny 8.00 - 9.00. 
  2. W miarę możliwości zapewnić miejsce do nauki sprzyjające skupieniu i efektywnej pracy.
  3. Zachęcać młodzież do higienicznego trybu pracy. Nie spodziewaj się, że dziecko będzie odrabiać pracę domową dwie godziny bez przerwy. Gdy zmęczy się nauką, jego koncentracja osłabnie. Dlatego najlepiej jest, by robiło w czasie uczenia się krótkie 10-15-minutowe przerwy
  4. Ograniczać czynniki zakłócające naukę, np. korzystanie z różnych form rozrywki w czasie przerw w nauce (gry, YouTube, portale), nie obciążać w czasie przeznaczonym na naukę innymi obowiązkami.
  5. W nauce domowej pomocne będą różne strony internetowe, np.: https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna,
    https://lektury.gov.pl/
    https://www.gov.pl/web/edukacja/pasma-edukacyjne

Jak motywować i wspierać młodzież do systematycznego uczenia się poza szkołą:

  1. Okazywać zainteresowanie nauką swoich dzieci, ich sukcesami i trudnościami.
  2. Chwalić swoje dzieci za wytrwałość i systematyczność.
  1. Być gotowym do pomocy, jeśli dziecko tego potrzebuje. Nie naciskać jednak, jeśli o to nie prosi. Czasem lepiej je zostawić, by rozwiązało problem samo.
  2. Uświadamiać dzieciom wartość i znaczenie odbywania nauki w domu dla ich wiedzy
    i umiejętności.
  3. Zachęcać do kontaktu z nauczycielami poprzez e-dziennik lub e –maile.

Jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci:

  1. Monitorować cel i czas korzystania przez młodzież z sieci internetowej.
  2. Zachęcać do odpowiedzialnego, bezpiecznego i zgodnego z prawem korzystania
    z Internetu.

Jak rozmawiać z dziećmi w trudnym czasie

Jak rozmawiać z dziećmi i wspierać je w tym czasie?

Stanęliśmy przed trudnym czasem zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Zmiany te tym bardziej trudno zrozumieć dzieciom, wyrwanym ze swoje znanego rytmu  ze swoich rytuałów, pozbawionym towarzystwa kolegów, możliwości spacerów. Inaczej na tę sytuację zareaguje przedszkolak, inaczej  dziecko w wieku szkolnym czy nastolatek, dlatego rozmowy na ten temat muszą przebiegać w sposób dostosowany do wieku dziecka. Jak więc rozmawiać? Jak zaopiekować się trudnymi emocjami dziecka – np. lękiem, złością – związanymi z pandemią? W jaki sposób wesprzeć dziecko, które tęskni za przedszkolem lub szkołą i znajomymi? Jak rodzeństwo może się wzajemnie wspierać? Jak my powinniśmy radzić sobie ze swoimi lękami aby wspierać nasze dzieci. Warto korzystać z rzetelnych informacji i sprawdzonych stron.

Proponujemy stronę Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS

Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS to ogólnopolski projekt popularyzujący wiedzę psychologiczną na najwyższym merytorycznym poziomie. Odkrywa możliwości działania, jakie w różnych sferach życia daje psychologia. Jego założeniem jest udostępnienie rzetelnej wiedzy psychologicznej, do której można sięgać niezależnie od miejsca i czasu, w jakim się znajdujemy. Obecnie strona proponuje cykl tematyczny ,,Koronawirus”.

Jak radzić sobie z lękiem przed koronawirusem? - dr Ewa Pragłowska i Joanna Gutral

https://www.youtube.com/watch?v=srrPodn3aag&feature=emb_rel_pause

 Szczególnie polecamy

Jak rozmawiać z dziećmi i wspierać je w tym czasie?
Rozmawiają o tym psycholog i psychoterapeuta Uniwersytetu SWPSZofia Szynaldr Magdalena Śniegulska.

https://swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/21383-koronawirus-jak-rozmawiac-z-dziecmi-i-wspierac-je-w-tym-czasie

Materiały pochodzą ze strony: https://swps.pl/strefa-psyche

Konsekwencja w wychowaniu

Kara a konsekwencja

Kara jest zrobieniem przykrości danej osobie, żeby uniknąć pewnej sytuacji czy zachowania w przyszłości. Zazwyczaj wymiar kary nie ma związku z rodzajem i wielkością przewinienia, a w dużej mierze zależy od poziomu wzburzenia osoby dorosłej, od jej nastroju, a czasami - niestety - od poziomu sympatii do danego dziecka. Pod wpływem emocji czasami jesteśmy łagodni , a innym razem za to samo przewinienie karzemy bardzo surowo. Karzemy czasem po to, by udowodnić , kto tu rządzi i kto jest górą. Kara powstaje z bezradności i prowadzi do ataków złości czy furii.

Może być skuteczna, ale rodzi gniew, strach, chęć odwetu. To nie są  uczucia, jakie chcemy wzbudzać w dzieciach.  Poprzez karę dziecko dostaje informację, często wzmocnioną słowami ,że jest złe i niedobre. Kara często dla dziecka jest czymś nieprzewidywalnym i upokarzającym. Zmniejsza poczucie odpowiedzialności za zachowanie u dzieci, nie pomagając im uczyć się przewidywania następstw swoich działań. Stosowanie kar polega na tym, że powodują rozterkę duchową i dziecko zamiast poczucia winy za to, co zrobiło i myślenia o tym, jak to naprawić - oddaje się całkowicie myślom o odwecie. Stosując kary, zatrzymujemy ważne procesy wewnętrzne.

Co zamiast kar?

Konsekwencje to naturalny wynik zachowania się dziecka. Różnią się od kar przede wszystkim tym, że nie są formą zemsty czy odreagowania. Są stałe i niezależne od naszego humoru, nastroju czy sympatii do danego dziecka, a zależą jedynie od jego zachowania.

Konsekwencjom sprzyja spójny system norm i zasad. Jeśli przekroczy się określone zasady, trzeba być przygotowanym, że wiąże się to z pewną ceną. Konsekwencje mogą nie podobać się naszym pociechom, ale nie wywołują takich emocji jak kary. W momencie wprowadzania konsekwencji nie rozmawiamy o uczuciach, a o łamaniu zasad , np.: "Kocham Cię ale rozmawiamy teraz o złamanej zasadzie. Mamy umowę i trzeba jej dotrzymać ". Konsekwencje to zaplanowane następstwa zachowania dziecka, odpowiednie do skali przewinienia i zapowiedziane z góry, powinny zatem pojawić się natychmiast po przewinieniu i winny się odnosić do zachowania dziecka , a nie do niego samego.

Konsekwentne wychowanie to najprościej rzecz biorąc trzymanie się jasnych reguł  i postanowień. Niby nic wielkiego, natomiast w procesie wychowania dziecka, często nie radzimy sobie z konsekwencją, co dzieci bezbłędnie potrafią wykorzystać. Konsekwencja oznacza kierowanie się przyjętymi zasadami i logiką. Jeśli ustalasz jakąś zasadę lub straszysz następstwami jej nieprzestrzegania, postępuj zgodnie z tym, co powiedziałeś. Dzieci bardzo szybko uczą się sprawdzać, gdzie leży granica, szczególnie, gdy rodzice składają oświadczenia i nie wywiązują się z nich. Ważne jest również, by rodzice konsekwentnie dotrzymywali obietnic oraz nagradzali.

Czytaj więcej...

Chrońmy dzieci przed uzależnieniami!

Środki, które mają wpływ na zmianę świadomości człowieka to: nikotyna, alkohol, narkotyki (amfetamina, marihuana, ecstasy, konopie indyjskie, heroina, kokaina, LSD środki wziewne: eter, benzen, toulen, tri, aceton itp., które stanowią skład farb, lakierów, past czy klejów stosowanych w gospodarstwach domowych, oraz wiele substancji i leków psychotropowych produkowanych przez przemysł farmaceutyczny. Wymienione środki uzależniające, to tylko najbardziej popularna część substancji, które czyhają w każdej chwili na nasze dziecko. Istnieje wiele odmian i produktów występujących pod coraz to wymyślniejszymi postaciami. Obecnie na rynku krążą przeróżne tabletki, cukierki, gumy do żucia, naklejki, znaczki, które przyciągają swoją kolorystyką i kuszą wyglądem. Stanowi to duży stopień zagrożenia dla naszych dzieci. Często dzieci mają większą wiedzę na temat narkotyków od rodziców. Przeważnie jednak ich informacje wynikają z mitów krążących wśród młodzieży i nie są prawdziwe. Jeśli chcesz być dla dziecka autorytetem i partnerem podczas rozmów na ten temat, powinieneś:

Czytaj więcej...

INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE

Telefon Zaufania Dla Dzieci I Młodzieży 116 111

Na podany, bezpłatny numer telefonu można dzwonić od poniedziałku do soboty w godzinach 12.00-20.00. Prowadzi go Fundacja Dzieci Niczyje www.fdn.pl. Telefon ten przeznaczony jest dla osób w wieku od 7 do 18 lat, potrzebujących rozmowy oraz wsparcia. Dodatkowo, na stronie http://www.116111.pl można znaleźć szereg przydatnych informacji na temat najczęstszych problemów dzieci i młodzieży. 800 100 100 – Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania.

801 190 990 - Ogólnopolski Telefon Zaufania „Narkotyki – Narkomania” Zadzwoń jeśli masz problemy z narkotykami, używasz ich, jesteś uzależniony lub martwisz się o kogoś z Twojego otoczenia. Możesz tam uzyskać fachową poradę, a także informację o tym, jak pomóc sobie lub bliskiej osobie. Telefon jest czynny codziennie w godzinach od 16.00 do 21.00. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.

116 111 – Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć. Telefon jest czynny codziennie od godziny 12.00 do 20.00, wiadomość przez stronę www.116111.pl możesz przesłać całą dobę. Pomoc świadczona przez konsultantów Telefonu 116 111 jest całkowicie bezpłatna.

800 120 289 Infolinia Stowarzyszenia KARAN
— informacja skierowująca i pomoc w problemach związanych z narkotykami
22 823 65 31 Telefon Zaufania Uzależnień Stowarzyszenia „Monar”
22 844 44 70 Telefon Zaufania dla Rodzin z Problemem Uzależnienia
— telefon jest prowadzony przez Warszawskie Towarzystwo Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”

NARKOTYKI I PRAWO

Łamanie prawa przez dziecko biorące narkotyki związane bywa zwykle ze zdobywaniem pieniędzy. Mogą więc zdarzać się kradzieże, wynoszenie z domu wartościowych rzeczy, handel narkotykami, a także bójki i prostytucja. Może zdarzyć się również, że Twoje dziecko samo nie zażywa narkotyków, a jedynie handluje nimi dla chęci zysku. Powinno Cię zaniepokoić, jeśli zauważysz, że posiada pieniądze z niewiadomego źródła, kupuje nowe, czasem drogie rzeczy, prowadzi niejasne interesy z kolegami.
WAŻNE:
- posiadanie narkotyków w Polsce jest nielegalne, zagrożone grzywną i karą do 5 lat więzienia;
- produkcja środków odurzających jest zagrożona grzywną i karą więzienia od 6 miesięcy do 10 lat;
- za handel narkotykami grozi kara grzywny lub pozbawienia wolności od roku do 10 lat;
- udzielanie środka odurzającego lub nakłanianie do zażycia jest karalne (do 5 lat więzienia).

Kleszcz mały czy duży nic dobrego nie wróży

List do rodziców dot. programu profilaktycznego pn. "Kleszcz mały czy duży nic dobrego nie wróży"
SZANOWNI PAŃSTWO,
 Pragnę poinformować, że uczniowie Publicznego Gimnazjum  uczestniczyć będą  w realizacji programu edukacyjnego na temat zapobiegania chorobom przenoszonym przez kleszcze  na człowieka 
pn. Kleszcz mały czy duży nic dobrego nie wróży”.
Program ten został zainicjowany przez pracowników promocji zdrowia Państwowej Stacji Sanitarnej województwa podlaskiego i członków Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej Oddział w Białymstoku. Głównym powodem powstania programu i jego realizacji jest sytuacja epidemiologiczna naszego województwa w zakresie występowania chorób przenoszonych przez kleszcze: boreliozy i kleszczowego zapalenia mózgu i opon mózgowych. Województwo podlaskie jest terenem endemicznym tych chorób, czyli ma wyższy od ogólnopolskiego wskaźnik zapadalności na te choroby.
Przytaczając te dane pragnę Państwu przypomnieć jak ważna jest edukacja młodzieży z naszego regionu w zakresie profilaktyki chorób odkleszczowych, czyli wykształcenie umiejętności zabezpieczania się przed ukąszeniem kleszcza, zachowania się po stwierdzeniu ukąszenia oraz roli szczepień ochronnych w zapobieganiu zachorowaniom na kleszczowe zapalenie mózgu i opon mózgowych.
Mam nadzieję, że zajęcia, w których będą uczestniczyć Państwa   dzieci zainicjują rozmowy na ten temat w Waszym domu, co może przyczyni się do zabezpieczenia członków państwa rodziny przez zachorowaniem na groźne choroby przenoszone przez kleszcze na człowieka.
Pedagog szkolny

Rodzicu!

Zawsze możesz zwrócić się do mnie gdy:

  • niepokoi Cię zachowanie dziecka i jego funkcjonowanie w szkole;
  • zauważasz u dziecka problemy w uczeniu się;
  • chcesz porozmawiać o dziecku i twoich z nim relacjach;
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania;
  • masz pytania i nie wiesz do kogo zwrócić się po pomoc;
  • szukasz pomocy i wsparcia.

Drogi uczniu!

Pamiętaj! Zawsze możesz zwrócić się do mnie, gdy:

  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie;
  • nie potrafisz porozumieć się z kolegą, koleżanką, nauczycielem, kimś bliskim;
  • masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej;
  • masz problemy w nauce;
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać;
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem;
  • chciałbyś z kimś porozmawiać;
  • chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób;
  • masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Kim jest pedagog szkolny?

Pedagog jest w szkole osobą współpracującą z nauczycielami, dyrekcją, pracownikami niepedagogicznymi i rodzicami na rzecz i w interesie uczniów. Wspiera wszystkich, prowadzi mediacje, pomaga przyjrzeć się trudnościom, ale i możliwościom.

Do zadań pedagoga należy:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w , szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

Czytaj więcej...

Wykonanie: Dan-net