Konkursy

Konkurs fotograficzny „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami”

Zapraszam  Uczniów do udziału w konkursie fotograficznym pod tytułem „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią, a zabytkami". Inicjatywa ta ma na celu promowanie piękna oraz bogactwa kulturowego i przyrodniczego regionu mazowieckiego.

Laureaci konkursu, wraz z opiekunami, zostaną nagrodzeni wyjazdem do siedziby Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Jest to wyjątkowa okazja do zapoznania się z funkcjonowaniem jednej z kluczowych instytucji Unii Europejskiej oraz do przeżycia niezapomnianej przygody edukacyjnej.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:

  • temat pracy konkursowej – piękno przyrody i architektury regionu Mazowsza i województwa mazowieckiego;
  • forma – cyfrowa (.jpg, .png, .heic) ;
  • technika – zdjęcie;
  • rozmiar pliku nie może przekroczyć 10 MB;
  • dopuszczalne są podstawowe korekty ekspozycji, kontrastu, kadrowania, zabronione jest dodawanie lub usuwanie elementów zdjęcia;
  • fotografia musi być wykonana samodzielnie przez pojedynczego autora;
  • udziału w konkursie nie mogą brać zdjęcia prezentowane w innych konkursach, wystawach itp.;
  • uczestnicy powinni dostarczyć prace bez widocznych znaków wodnych, podpisów czy innych identyfikatorów, aby zapewnić obiektywność oceny;
  • każda fotografia powinna zawierać opis miejsca jej wykonania.

Zdjęcia zapisane w formie cyfrowej oraz skan wypełnionego zgłoszenia proszę przesłać do dn. 3.04.2024 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę o zapoznanie się z regulaminem konkursu.

Pobierz KARTĘ ZGŁOSZENIA DO KONKURSU

Pobierz REGULAMIN KONKURSU

Monika Rodakowska

Celem Konkursu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego mieszkańców Mazowsza
oraz promocja ich wizji przyszłości Europy i roli regionu w tym kontekście, a także zainspirowanie mieszkańców regionu do refleksji nad wartościami, które dzielimy z innymi narodami Europy.

Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do przygotowania materiału w jednej z trzech form:

  • esej (do 1000 słów),
  • projekt artystyczny (np. obraz, rysunek, fotografia)
  • lub krótki film (do 2 minut), który najlepiej odda temat konkursu.

Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:

  • rozmiar pliku nie może przekroczyć 15 MB;
  • praca musi być wykonana samodzielnie przez pojedynczego autora;
  •  w konkursie nie mogą brać udziału prace prezentowane w innych konkursach, wystawach itp.;
  • uczestnicy powinni dostarczyć prace bez widocznych znaków wodnych, podpisów czy innych identyfikatorów, aby zapewnić obiektywność oceny.

Warunki udziału w konkursie:

  • Udział w konkursie i podanie danych związanych z udziałem w nim są całkowicie dobrowolne.
  • Zgłoszenie pracy konkursowej jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
  • Pracę konkursową należy wysłać na adres mailowy biura Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Jedna osoba może zgłosić maksymalnie 1 pracę. Prace powinny być wykonane samodzielnie, a zgłoszenie pracy musi wskazywać autora.
  • W konkursie wezmą udział tylko prace spełniające warunki wskazane w § 5 regulaminu, nadesłane do 4.05.2024 r. do godz. 23.59.
  • W tytule wiadomości mailowej powinien znaleźć się dopisek: „Konkurs - Mazowsze”
  • O zachowaniu terminów wskazanych w § 6 decyduje godzina wysłania wiadomości mailowej. Do pracy konkursowej osób niepełnoletnich powinno być załączone podpisane przez przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych uczestnika oświadczenie, którego treść zawiera Załącznik nr 1 do regulaminu.

Dodatkowe informacje przy przesyłaniu zdjęcia projektu artystycznego (obrazu, rysunku): uczestnicy konkursu są zobowiązani do dostarczenia szczegółowych informacji o projekcie artystycznym (wysokość x szerokość w centymetrach) oraz technice użytej do jego stworzenia.
KALENDARIUM
04.05.2024 r. godz. 23:59 – ostateczny termin nadsyłania prac konkursowych
Sposób dostarczenia prac:

  • Wysłanie pracy konkursowej na adres mailowy biura Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • W tytule wiadomości mailowej powinien znaleźć się dopisek: „Konkurs - Mazowsze” 5 maja od godz. 16.00. – ocena prac przez Komisję Konkursową 7 maja 2024 r. – ogłoszenie wyników konkursu wraz z prezentacją zwycięskich prac na stronie internetowej www.bielan.pl oraz przekazanie drogą mailową informacji osobom, które dokonały zgłoszenia zwycięskich prac.
  • Ogłoszenie wyników konkursu wraz z prezentacją najlepszych prac nastąpi 7 maja 2024 r., poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej www.bielan.pl oraz przekazanie drogą mailową informacji osobom, które dokonały zgłoszenia zwycięskich prac.

Zwycięzcy konkursu (miejsce I, II, III) otrzymają możliwość uczestnictwa wraz z osobą towarzyszącą w organizowanym przez Posła do PE Adama Bielana wyjeździe do Brukseli z wizytą w Parlamencie Europejskim w dniu 13 czerwca 2024 r.

PRACE WYSYŁANE SĄ INDYWIDUALNIE, BEZ POŚREDNICTWA SZKOŁY. REGULAMIN ZAWIERA ZAŁĄCZNIK, KÓRY TRZEBA WYPEŁNIĆ I PRZESŁAĆ WRAZ Z WYKONANĄ PRACĄ.

Pobierz Regulamin konkursu „Mazowsze w Europie: nasze wartości, nasze spojrzenie”

Konkurs fotograficzny dla dzieci i młodzieży - zapraszam do zapoznania się z regulaminem.

Monika Rodakowska

I kategoria wiekowa - klasy I-III:
Uczniowie klas I-III wymyślają imię dla kapibary oraz przygotowują pracę plastyczną o przyjaźni kapibary i misia Polinka.  Praca plastyczna może być wykonana dowolną techniką  na kartce z bloku technicznego, podpisana imieniem i nazwiskiem oraz klasą. Uczniowie oddają prace wychowawcom, a wychowawcy przekazują do biblioteki szkolnej.
Termin składania prac: 31 października 2023 roku

II kategoria wiekowa - klasy IV-VIII
Uczniowie klas IV-VIII wymyślają imię dla kapibary oraz rymowankę o przyjaźni. Rymowankę i imię można przesyłać przez dziennik elektroniczny (do p. Moniki Rodakowskiej) lub przynieść do biblioteki szkolnej.
Termin przekazywania prac: 31 października 2023 roku
Monika Rodakowska

Już po raz kolejny Fundacja Druga Droga Mistrza organizuje III Narodowy Konkurs Wiedzy o Sporcie dla dzieci i młodzieży pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki.
III Narodowy Konkurs Wiedzy o Sporcie to test o największych sukcesach w historii polskiego sportu, ale także o różnych aspektach związanych z polskim sportem. Test zawiera łącznie 800 pytań, przygotowanych we współpracy z Katedrą Nauk Humanistycznych i Społecznych Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

Partnerami testu są: Polski Komitet Olimpijski i Muzeum Sportu.
Test składa się z dwóch etapów i przeprowadzony zostanie według następującego harmonogramu:
1) Etap I - od 15 września do 31 października 2023 r. - na stronie: www.drugadrogamistrza.pl w linku: https://drugadrogamistrza.pl/inarodowy-test-wiedzy-o-sporcie należy wypełnić formularz i rozpocząć właściwy test:
a) dla młodzieży w wieku 7-12 lat test składa się z 30 pytań,
b) dla młodzieży w wieku 13-17 lat test składa się z 50 pytań.
W każdej grupie wiekowej zostanie wyłonionych 30 finalistów, którzy przejdą do II etapu konkursu. Ranking będzie można śledzić na stronie Fundacji Druga Droga Mistrza.
2) Etap II - 17 listopada 2023 r. - w drugim etapie konkursu każdy finalista:
a) w wieku 7-12 lat odpowiada na 30 pytań,
b) w wieku 13-17 lat odpowiada na 50 pytań.

Na zwycięzców czekają nie tylko atrakcyjne nagrody, ale także spotkanie z wybitnymi sportowcami, więc nie zabraknie czasu na rozmowy i sportowe opowieści.

Z tej okazji zapraszam uczniów  do udziału w konkursie "Moje magiczne drzewo".
1.Przedmiotem konkursu jest:

  • Stworzenie drzewa z recyklingu – konkurs dla  uczniów klas I-III.

Praca przestrzenna z wykorzystaniem np. butelek, rolek, słomek, pudełek... Dodatkowo można wykorzystać patyczki, liście i owoce drzew. Czym bardziej kreatywna praca, tym większa szansa na wygranie!

  • Wykonanie albumu drzewa, które rośnie w Twoim sąsiedztwie. Może jest z nim związana ciekawa historia? –konkurs dla klas IV-VIII

2.Cele konkursu: kształtowanie proekologicznych zachowań oraz rozwijanie umiejętności plastycznych oraz kreatywności.
3. Kryteria oceny:
- zgodność z tematem,
- estetyka wykonania,
- kreatywność,
- samodzielność wykonania,
- wykorzystanie produktów z recyklingu,
- stopień trudności w wykonaniu pracy.
4. Autorem pracy może być wyłącznie jeden uczeń – prace zbiorowe nie będą oceniane. Do pracy musi być załączona informacja z imieniem, nazwiskiem i klasą.
5. Wielkość pracy dowolna.
Wykonaną pracę uczestnicy składają do wychowawcy klasy  lub do  p. Anny Szczypińskiej najpóźniej do 6 października  2023 roku.
6. Rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi 11 października.

Organizator konkursu: Wojewódzka Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Warszawie Celem konkursu jest kształtowanie postawy szacunku do przyrody oraz odpowiedzialności za jej stan. Wzbudzenie zainteresowania młodzieży bogactwem świata przyrody, w szczególności królestwem grzybów.

Konkurs przeznaczony jest dla klas IV-VIII

Zasady konkursu:
1.Wykonanie zdjęcia grzybów;
2.Wydruk na papierze błyszczącym w formacie 20x30 oraz zapisane na nośniku elektronicznym. Rozdzielczość zdjęcia powinna wynosić minimum 300 dpi
3.Każdy uczeń przekazuje tylko JEDNO zdjęcie
4.Zabroniony jest fotomontaż oraz wszelkie zmiany w oryginalnej kompozycji.

Prace należy składać do 12 września 2023 roku do biblioteki szkolnej (p. Monika Rodakowska)

W kwietniu obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia  oraz  Światowy Dzień Ziemi. Z tej okazji zapraszam  wszystkich uczniów naszej szkoły  do wzięcia udziału w konkursie plastycznym  pt.: „Nasza planeta, nasze zdrowie”, promującym  ochronę środowiska i zdrowie.

Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie i wykonanie plakatu  przy wykorzystaniu różnych technik plastycznych, który będzie promował ochronę środowiska i zdrowie. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia powietrza, wód, gleby,  upowszechnianie i podnoszenie świadomości społecznej oraz kształtowanie postaw proekologicznych, propagowanie zdrowego stylu życia, rozwijanie postawy odpowiedzialności  za życie  i zdrowie własne i innych, rozwijanie umiejętności plastycznych, rozbudzanie twórczej inwencji  i kreatywności .

Kryteria oceny: estetyka pracy, zgodność z tematyką, inwencja twórcza

Prace należy wykonać w postaci jednostronnego plakatu w formacie A3 (lub większym) dowolną techniką plastyczną.  Każdy uczestnik może dostarczyć tylko 1 pracę opatrzoną metryczką umieszczoną na odwrocie pracy zawierającą: imię i nazwisko autora, klasę.

Zgłoszone do konkursu plakaty przechodzą na własność szkoły i nie podlegają zwrotowi. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają punkty z zachowania, a zwycięzcy nagrody rzeczowe. Prace plastyczne proszę przekazać wychowawcom lub p. Szczypińskiej do 24 kwietnia.

Anna Szczypińska

W naszej szkole realizowana jest ogólnopolska kampania społeczna
pt. „Idą święta, nie o SMS-ie, lecz o kartce pamiętaj”.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi wszystkich polskich rodzin, jak ważne są bezpośrednie relacje osobiste, szczególna pamięć o członkach swojej rodziny, wspólne spędzanie czasu wolnego, jak również – a może nawet przede wszystkim – kultywowanie tradycji pisania kartek świątecznych.
Organizatorem wysyłania kartek świątecznych jest Fundacja „Dbam o Mój Zasięg” z siedzibą w Gdańsku. 80-537 Gdańsk, ul. Wyzwolenia 17c/3.

Fundacja zaprasza również do udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu przez dzieci kartki świątecznej wg
własnego pomysłu (technika dowolna, rodzaj pracy płaski, format max. A4).
5. Konkurs plastyczny realizowany jest w dwóch kategoriach:
a. Kategoria A: kartka wykonana samodzielnie
b. Kategoria B: kartka wykonana we współpracy z rodzicem.
Regulamin konkursu
https://idaswieta.com/wp-content/uploads/2022/08/2022_IDASWIETA_konkurs_indywidualny.pdf

DLACZEGO WYSYŁANIE KARTEK JEST WAŻNE:

  • Sprawiają ogromną najszczerszą radość dla odbiorcy.
  • To szansa by w prosty i osobisty sposób wyrazić wszystko to, co czujemy do osób najbliższych. Wysłane kartki przywołują wspomnienia i pamięć o nadawcy, za każdym razem gdy na nie spoglądamy.
  • Napisane kartki pozostawiają po sobie trwały ślad, którego nie można tak po prostu wykasować. Nie potrzebujemy do tego stałego połączenia wi-fi - możemy tworzyć je
    w każdym miejscu, o każdej porze, angażując bliskich.
  • Poprzez własnoręczne skreślenie kilku słów podkreślamy wyjątkowość osób do których wysłaliśmy kartkę świąteczną.

https://idaswieta.com/

„Anioły Bożonarodzeniowe”

Zasady konkursu:

Prace konkursowe powinny zostać wykonane według następujących zasad:

      • Format przestrzenny: wysokość około 30-50 cm
      • Technika: dowolna (materiały papiernicze, różnorodne masy plastyczne, ceramika, szyte z materiałów)
      • Techniki mogą być mieszane (z wyłączeniem szklanych materiałów, artykułów żywnościowych -kasz, makaronu itp.)
      • Anioł powinien stać bez podpierania, dozwolona jest także forma wisząca.
      • Do anioła należy przymocować kartkę ze sztywnego papieru z imieniem i nazwiskiem oraz klasą.
      • Miejsce składania aniołków: świetlica szkolna.
      • Termin 14 grudnia 2022r.

ZAPRASZAMY!

  1. Konkurs ogłoszony jest pod hasłem: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy” i ma na celu popularyzowanie wiedzy dotyczącej zapobiegania skutkom niewłaściwego magazynowania i stosowania w gospodarstwie rolnym szkodliwych substancji chemicznych np. środków ochrony roślin, nawozów, paliw, itp. oraz o zasadach ochrony środowiska naturalnego.
  2. Działanie służy popularyzowaniu zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym, oddziałuje na zmniejszenie liczby wypadków przy pracy i chorób zawodowych w rolnictwie.
  3. Konkurs promuje prawidłowe nawyki i zachowania dzieci związane z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego oraz popularyzuje „Wykaz czynności szczególnie niebezpiecznych, związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16 lat”.
  4. Materiały edukacyjne dotyczące tematyki rymowanki dostępne są na stronie internetowej KRUS www.krus.gov.pl w sekcji „Bezpieczne dziecko w gospodarstwie rolnym” pod linkiem:

https://www.krus.gov.pl/aktualnosci/?tx_news_pi1%5Bnews%5D=3618&tx_news_pi1%5Bcontroller%5D=News&tx_news_pi1%5Baction%5D=detail&cHash=c154749f51f80da4e7eeb6af699e1292
Organizatorem konkursu jest Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Uczestnicy konkursu

  1. Uczestnikami konkursu mogą być dzieci urodzone w latach 2008 - 2012, których przynajmniej jeden rodzic/opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do konkursu.
  2. Uczestnik z racji niepełnoletności musi posiadać zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na udział w konkursie.
  3. We współzawodnictwie nie mogą brać udziału nagrodzeni laureaci poprzednich edycji konkursu.

Zadanie konkursowe

  1. Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (min. 4 wersy), popularyzującej sposoby ograniczenia ryzyka oddziaływania substancji szkodliwych na istoty żywe i skażenia środowiska naturalnego w gospodarstwach rolnych.
  2. Autorem rymowanki powinien być uczestnik konkursu.
  3. W rymowance muszą się znaleźć przynajmniej 4 słowa spośród niżej wymienionych, użyte w dowolnej liczbie i odmianie.

Wymagane słowa: zatrucie, środowisko, niebezpieczeństwo, natura, karencja, toksyczny, ochrony, szkodliwe.

  1. Do konkursu uczestnik może przekazać tylko jedną pracę konkursową.

Zgłaszane prace nie mogą zawierać treści niezgodnych z prawem, posiadających znamiona plagiatu lub naruszających osobiste i majątkowe prawa Organizatora, a także osób trzecich. Rymowanki nie mogą zawierać treści zabronionych przez prawo, niecenzuralnych lub godzących w dobre obyczaje, zasady dobrego wychowania i kultury osobistej.
Warunki uczestnictwa

  1. Praca konkursowa powinna być podpisana imieniem i nazwiskiem uczestnika konkursu. Warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w konkursie jest również dołączenie do zgłaszanej pracy wypełnionego i podpisanego przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka formularza zgłoszeniowego (załącznik nr 1). Zgłoszenia niespełniające tych wymogów nie będą podlegały ocenie.

Prace należy składać do biblioteki szkolnej do dn. 1 marca 2023 r.

Monika Rodakowska

Termin oddania prac do biblioteki szkolnej: 25 października 2022 r.

organizowanego przez
Enea Wytwarzanie Sp. z o.o. i Mazowiecko-Świętokrzyskie Towarzystwo Ornitologiczne, we współpracy z Gminą Garbatka - Letnisko

  • TEMATYKA KONKURSU
  • rysunek ilustrujący scenę z życia bocianów w gnieździe w miejscowości Molendy
  • propozycja imion dla pary bocianów w transmitowanym gnieździe na stronie: http://www.garbatkaletnisko.pl/
  • CELE KONKURSU
  • Zdobywanie i pogłębianie wiedzy przyrodniczej na podstawie prowadzonych przez siebie obserwacji
  • Wskazanie różnorodnych źródeł pozyskiwania wiedzy o najbliższym środowisku
  • Plastyczny wyraz wiedzy przyrodniczej
  • Dostrzeganie piękna i złożoności otaczającej przyrody
  • Stworzenie możliwości odniesienia sukcesu młodemu obserwatorowi przyrody
  • UCZESTNICY

Wszyscy uczniowie samorządu Gminy Garbatka.
Prace oceniane będą w 4 kategoriach:

  • Dzieci z oddziałów przedszkolnych
  • Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
  • Uczniowie klas 4-6 szkoły podstawowej
  • Uczniowie klas 7-8 szkoły podstawowej
  • ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
  • Konkurs zostanie przeprowadzony w jednym etapie
  • Uczestnicy wykonują prace plastyczne według następujących wymagań:
  • Rysunek  (wykonany dowolną techniką w formacie A4) przedstawiający scenę z życia bocianów w gnieździe zaobserwowaną na stronie http://www.garbatkaletnisko.pl/
  • W górnej części rysunku znajdują się imiona dla każdego z pary bocianów
  • Na rewersie pracy uczestnik konkursu zamieszcza: swoje imię i nazwisko, klasę, nazwę szkoły/oddziału/przedszkola
  • Przyjmowane będą wyłącznie prace indywidualnego autorstwa
  • Prace należy dostarczyć na adres Mazowiecko – Świętokrzyskiego Towarzystwa Ornitologicznego (ul. Radomska 7, 26-670 Pionki)  lub drogą mailową wysłać zeskanowaną pracę na adres M-ŚTO:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Komisja konkursowa ogłosi wyniki na MŚTO: www.m-sto.org
  • Nagrody wręczone zostaną w budynku świetlicy w Garbatce ul. Kochanowskiego
  • TERMINY
  • 1-10 czerwca 2022r. – składanie prac konkursowych do szkolnego koordynatora konkursu wyznaczonego przez dyrektora placówki
  • Do 15 czerwca 2022r. dostarczenie prac konkursowych/zeskanowanych prac
  • Do 20 czerwca 2022r. ogłoszenie wyników
  • 21 czerwca 2022r. uroczyste wręczenie nagród
  • ŹRÓDŁA INFORMACJI DLA UCZESTNIKÓW KONKURSU

http://www.garbatkaletnisko.pl/teksty,aktualnosci,1,1,poznajemy_ptasich_sasiadow_relac,2128.html

http://m-sto.org/index.php/a-ktualnosci/557-ptasi-s%C4%85siedzi

  • NAGRODY

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy pamiątkowe.
Laureaci konkursu nagrodzeni będą cennymi upominkami, gadżetami, książkami